13.1.15

Cara dapatkan CPUV dari Nuffnang


Assalamualaikum..

Yang belum daftar, boleh klik banner :)

Ketika entry ini dibuat takdelah nak kata banyak sangat CPUV dalam blog aku ni, tapi alhamdulillah sejak kembali aktif dalam dunia blogging sejak oktober tahun lepas, ada jugaklah CPUV aku yang sentiasa dalam on-going status. Kalau tak sejak blogging dari tahun 2010 dulu, nak lekat 1 CPUV pun susah.

Aku suka singgah satu blog tu tau nak tengok tips tentang cara naikkan CPUV Nuffnang dan naikkan earning Churpchurp. Kalau nak tengok boleh pergi ke Belog Ini. Memang banyak tips berguna yang aku dapat tau. Contohnya pasal increase kan earning Churpchurp, takpe tu nanti aku cerita lain. Memang berkesan.


Selain tu banyak jugak info aku dapat dari blogwalking dan google tentang cara nak naikkan CPUV Nuffnang ni. Antaranya adalah;

  1. Paling utama kenalah berstatus Glitterati
  2. Selalu buat entri baru, atleast satu sehari
  3. Rajin update Survey di Nuffnang
  4. Rajin hantar ticket ke Nuffnang (soalan yang simple-simple pun takpe)
  5. Pastikan ketiga-tiga iklan Nuffnang yang dipasang seperti yang dikehendaki
  6. Cuba maintain kan kau orang punya  traffic view (set target dalam sehari berapa, dan cuba capai..follower ramai tak menjamin traffic view kau akan sentiasa tinggi)
  7. Rajin juga blogwalking ke blog lain dan pastikan untuk tinggalkan jejak seperti komen-komen yang menarik
  8. Anjurkan segmen, GA atau any contest supaya blog anda cepat dikenali
  9. Rajinkan join segmen, GA atau any contest yang dianjurkan oleh blog lain
  10. Ping kan blog anda dilaman-laman tertentu seperti pingbusuk.org dan sebagainya

Ni je ilmu yang aku boleh aku kongsikan buat masa ni. Tapi tips diatas ni, aku buat dalam masa 2 minggu pun dah nampak hasilnya. Yang penting kena rajin tak boleh malas-malas. InshaaAllah. Benda ni memang ramai yang dah tahu tapi, buat adik-adik blogger yang masih baru dalam dunia ni bolehlah jadikan panduan. Selain tu kalau ada ilmu nak share boleh tinggalkan diruangan komen ye.



6 comments:

  1. Replies
    1. Jangan tak try tau Tee, memang boleh dikatakan sumber unik view saya mostly dari pingbusuk.org. Tambahan kalau ada title entry hot lagi ramai singgah blog

      Delete
  2. saya buang pink busuk masa ada virus hari tu..

    ReplyDelete