15.1.15

Second supper for tonight


Assalamualaikum..

Ketika semua orang mungkin tengah hanyut dibuat mimpi termasuk asbeng aku dah selamat tidur dari pukul11 tadi, aku pulak sibuk duk cungkil penutup tin biskut Hup Seng ni kat dapur. Nasib baik asbeng dah biasa perangai kuat melantak bini dia ni, dia buat relax je tidur. Kalau tak aku rasa mesti dia terkejut ingat ada toyol mana tengah curi makanan.



Disebabkan itu, tak memasal je kena masak air memalam buta ni nak buat teh O'. Perut ni pun nak lapar tak tengok timing betul la. Baru ingat nak melompat bawah selimut kejap lagi. Dah kena tunggu pulak kan, sebab dah makan banyak.

Tahap lapar aku ni kalau ada kerajinan dan keazaman yang tinggi tadi, sanggup aku masak nasi goreng seafood ke apa. Nasib baiklah diri ini tergolong dalam tahap dasar perempuan malas. Baik guna konsep asal kenyang je. Nasib biskut ni ada sejarah yang panjang dengan  aku, warisan zaman berzaman lagi tu. Kalau kau orang, suka tak biskut ni cicah teh O'? Ke aku je yang suka...ermm musykil.




2 comments:

  1. dah lapar sangat..macam tak cukup ja biskut itu kak..hahaha..paling kurang makan roti atau susu panas ja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Second supper tu nana, yang first dalam pukul 9 dah selamat susu dengan roti wholemeal. Perut tank besar kot. Haha

      Delete