23.1.15

Snipping tool


Assalamualaikum..

Aku ni kalau bab gadget ke atau apa-apa new technology ni, kadang-kadang boleh jadi laju sangat..macam-macam tahu. Tapi ada masa noob sangat, super slow. Benda basic pun aku tak tahu dan tak ambil tahu.



Macam snipping tool ni one of it. Boleh pulak aku tak tahu kewujudannya setelah lebih sedekad menggunakan laptop. Okay memang lembab tahap Gary (siput belaan Sponge Bob) tau. Jangan gelak okay. Aku tahu apa kau orang rasa,"bengong betul dak ema hasan ni..ish ish ishhh..". Ye tak?

Itupun aku tahu sebab tengok my besties nama Aina Juani tu (eh..lama dah tak mention nama ni), elok je dia duk copy dan crop gambar. Lepastu aku pun terkagum siap cakap, "best ah laptop kau ada benda snipping tool tu, senang nak crop gambar kan?" Sebab masa tu dia pakai laptop mahal, so aku ni jakun sikit.

Terus je dia pandang pelik dekat aku. Macam dalam hati cakap, "beb..kau ni datang dari mesin back to the future ke? semua laptop ada kot application ni."
-_-'

Tapi nasiblah kawan aku tu baik, tak bahan aku. Kalau bahan sentap jugaklah seminggu tidur hadap dinding. Dia just tanya, "eh kau punya laptop takde ke? cuba cek betul-betul." 


Cek punya cek memang adalah kan. Aku rasa semua version laptop pun ada. Uwaaaa baru tahu masa dah final year kot. Buat penat je dari dulu duk print screen then nak crop pulak. 

Kesian tau aku ni, tahu benda basic je kegunaan lappy. Benda paling tahu, online dan download movie. Heeeeheee *nyorok*


5 comments:

  1. hehehe lawak ! mellya pun ada jugak jadi macam ni banyak kali.. geng la kita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheh nasib ada geng..teruk kan rasa kalau benda kecik pun xtau.. :'(

      Delete
  2. ngeheee baru tahu laptop saya pun ade snipping tool ni tp x pernah guna.. Selama ni kalo nak printscreen kena guna photoscape pastu kena crop pulak lepas tu. Kalau tahu awal2 ade snipping tool ni tak payah susah2 dah. thanks utk info ni! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah ingat sy je macamni..okay dah lega sikit..

      Delete
  3. saya pun tak tahu shima...baru ni tahu hehe :)

    ReplyDelete