14.1.15

Senarai Laman yang menawarkan Ping Blog



Assalamualaikum..

Sumber: ashcampbell.com

Apa itu ping blog? Ping blog ni bertujuan untuk ping entri-entri dari blog kau ke laman-laman yang menawarkan service Ping ini. Atau dengan lebih ringkasnya ialah laman yang bertujuan mempromosi blog/web kau orang. Ping ni bertujuan dua hala jugak. Maksudnya kita promosi entri kita di laman-laman Ping tersebut, dan mereka akan mempromosi web mereka di blog kita dengan cara meminta kita memasang banner web mereka di blog kita.

Bagi blogger tegar, mesti dah biasa dengan istilah Ping ni kan. Setiap kali update entri baru, mesti ramai yang rajin ping entri kau orang tu dekat mana-mana laman ping. Tapi mesti jugak ramai yang tak tahu atau malas ambil tahu kan?

Kepada yang ingin meningkatkan traffic viewers untuk blog kau orang, aku sarankan rajin-rajinkan lah ping entri kau orang ye. Maka blog kau orang lebih banyak dipromosikan, terutamanya tajuk-tajuk entri kau orang best dan mampu menarik minat orang untuk klik. Dan dalam masa yang sama mereka akan dibawa ke blog kau orang. 

Okay dah faham fungsi ping? Jom tengok senarai laman Ping yang kau orang boleh cuba. Ini bukan semuanya ye, ada lagi tapi aku tak listed disini. Aku pun belum cuba semua laman ping ni, baru nak try satu persatu. Ada yang diantara laman dibawah ni memerlukan manual Ping, maksudnya ping entri kau orang satu-satu. Dan ada jugak yang auto ping.


Senarai laman yang menawarkan Ping Blog;
  1. busuk.org
  2. blogged.my
  3. pingates.com
  4. feedshark
  5. pingje.org
  6. just ping
  7. pingler.com
  8. apesal.com
  9. pingje.org
  10. blogr.my


Apa kepentingan laman yang menawarkan Ping ni?


Macam yang aku dah terangkan dekat atas tadi, ianya untuk mempromosikan entri kau orang dan dalam masa yang sama mempromosi blog/web kau orang lah kan. Dengan itu blog kau orang berpeluang untuk increase traffic view dan membuatkan blog kau orang menjadi blog dengan jumlah carian yang tertinggi.

Kalau dah traffic view dah increased, maka unique view untuk blog kau orang pun akan turut increase kan? So peluang untuk pihak Nuffnang dan pihak advertiser untuk nampak blog kau orang pun lebih cerah. Bolehlah CPUV kau orang pun bertambah dengan riang seiring dengan earning kau orang.

Selain tu dekat facebook pun ada jugak page yang menawarkan khidmat ping ni, tapi aku tak sure. Kalau ada info lebih best, sharelah dekat sini. Thanks baca :)


Jom tengok entri berkenaan Cara naikkan CPUV dari Nuffnang pulak!



3 comments: