11.1.15

Great start with Nescafe!



Assalamualaikum..

Life after kahwin ni every morning kena breakfast. Sebabnya alang-alang dah siapkan breakfast asbeng, perut pun mestilah nak join makan. Kalau zaman belajar dulu after solat subuh sambung melompat dalam selimut. Then bangun one hour before class started pastu kelam kabut berlari mandi dan bersiap. Heyy betapa malasnya anak dara ini! Nasiblah masih ada yang sudi nak buat bini..huahua.

Setiap pagi kalau tak bersarapan dengan Nescafe memanglah tak sah. Dari zaman belajar ke, zaman kerja ke and now zaman berumahtangga sekalipun..aku dengan Nescafe ni memang berpisah tiada. Memang tak lengkaplah pagi ku tanpa Nescafe. Haa gituuu ibarat cinta tiga segilah antara asbeng ngan nescafe ni senang cerita.

Tapi tu cerita kalau aku rajinlah, kalau aku malas just minum dekat kedai mintak nescafe tarik. Perghhh sekali dapat memang tegak terus tulang belakang, hilang terus layu aku. Cargas sentiasa. Suamiku pun bukan encik sotong jadinya. Ehh memang tidak pun. Hehe.


Itu cerita tentang aku. macamana pulak dengan orang yang bangun lebih awal sebelum terbit matahari lagi tu kan bersengkang mata demi kita. Contohnya pakcik buat air tu ke kan, mesti bangun awal pagi nak prepare barang apa semua. Kalau tak kempunan kau (eh kau ke aku sebenarnya ni?) nak minum nescafe tarik berlemak dengan roti canai double. Atau peraih ikan dipasar, abang-abang polis, driver bas, nurse yang jaga emergency room shift malam ke dan sesiapalah jugaklah kan. 

Cuba bayangkan anda ditempat mereka bangun awal setiap pagi, atau langsung tak tidur demi anda. Walaupun bukan secara langsung, mereka-mereka ni tetap penting untuk kita. Cuba peniaga pasar tu bangun tengahari, tak ke kesian kita tak dapat beli ikan ngan sayur. Balik laki kau dari kerja dah mengamuk mintak kari tak dapat gara-gara abang jual ikan bangun tengahari.

Kiranya mereka-mereka nilah penyelamat kita sebenarnya, betul tak? Hero yang tak disebut bak kata orang london (memandai). So semperna tahun baru ni nescafe pun jadi hero jugak meraikan hero-hero tak disebut kita semua ni. Eh banyak pulak words hero aku.

Eh dah lah. Penat bebel-bebel. Jom tengok sini kalau nak tengok bagaimana mereka ini diraikan. Yang paling penting aku suka try kalau nescafe buat promosi turun padang bagi minum free. Masa dekat U siap lalu lalang bersepah lagi depan lori nescafe tu kan. Pedulikk..aku student kan. Weeehuuu~


No comments:

Post a Comment